1. Kontakt z Mediatorem – złożenie wniosku o mediację, wniosek mogą złożyć obie strony lub tylko jedna strona, jeżeli wniosek złożyła jedna strona, mediator kontaktuje się z drugą stroną w celu mediacji.
2. Ustalenie terminu spotkania wstępnego – mediacje odbywają się na ze stronami lub indywidualnie z każdą ze stron, istnieje możliwość przeprowadzenia mediacji za pomocą środków bezpośredniego komunikowania się na odległość (telefonicznie lub za pomocą internetu).
3. Spotkanie wstępne – strony sporu przedstawiają stanowiska i oczekiwania.
4. Posiedzenie mediacyjne – spotkanie stron sporu z mediatorem w celu ustalenia treści ugody.
5. Zawarcie ugody – potwierdzającej poczynione uzgodnienia.
6. Złożenie ugody w sądzie – w celu zatwierdzenia ugody i nadania klauzuli wykonalności, jeżeli strony upoważnią do tego mediatora.
Kancelaria Mediacyjna zapewnia prowadzenie postępowania mediacyjnego całkowicie on-line.
W takim przypadku nie jest konieczne osobiste stawiennictwo stron. W przypadku przedsiębiorców zapewnia oszczędność czasu, sprawność i szybkość postępowania.
W celu rozpoczęcia e-mediacji koniecznym jest o wypełnienie formularza załącznika nr 1 do Regulaminu postępowania mediacyjnego i koszty mediacji
w Kancelarii Mediacyjnej Artur Granecki dostępnego na stronie w zakładce Regulamin.